The first week - Reisverslag uit Ardmore, Ierland van Linda Straaten - WaarBenJij.nu The first week - Reisverslag uit Ardmore, Ierland van Linda Straaten - WaarBenJij.nu

The first week

Door: Linda van Straaten

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Mei 2014 | Ierland, Ardmore

En toen was de eerste week alweer om!

Deze week ging veel sneller dan ik in het begin had verwacht. Ik ben van zaterdag t/m vrijdag aan het werk geweest en als je bezig bent in het hotel dan vliegt de tijd ook best snel om. Ik heb in deze eerste week al zoveel geleerd over het hotel en de verschillende werkzaamheden, en dat geeft voldoening!

Zaterdag heb ik een half dagje gemaakt om het hotel wat te leren kennen. Ik heb verschillende kamers gezien en een uitleg gekregen over de verschillende faciliteiten. Op dat moment leek het hotel nog een groot doolhof voor me. Zondag en maandag waren hectische dagen omdat er belangrijke gasten in het hotel verbleven en alles moest natuurlijk perfect verlopen. Gelukkig werd me verteld dat het normaal niet zo hectisch verliep in het hotel, want iedereen vloog van hot naar her. Ik kreeg verschillende dingen te doe deze dagen. Er moest nieuwe algemene informatie komen voor de mappen in de kamers, aan mij de taak de oude papieren eruit te halen, ze te vullen en om te wisselen in de kamers. Dit was een goede manier om mezelf een tour van het hotel te geven, zo kwam ik te weten welke kamers waar zaten en hoe het hotel ik elkaar zat. Ook heb ik veel papierwerk gesorteerd de laatste dagen.

Dinsdag was de eerste dag dat ik receptie training kreeg. Toen ik de receptionisten voor het eerst met het systeem zag werken, dacht ik; dit gaat heel lang duren voordat ik dit onder de knie heb. Er zijn zoveel opties en zoveel mogelijkheden, maar gelukkig leek het ingewikkelder dan het was. Met mijn notepad in de hand nam ik allerlei aantekeningen, zodat ik alles later nog eens rustig over kon kijken. De basis van het reserveringssysteem ken ik nu redelijk en het geeft een fijn gevoel als je de dingen die zijn uitgelegd ook weer opnieuw na kan doen en terug kan vinden.


Over het algemeen is het hotel is vrij druk, waardoor je eigenlijk altijd wel bezig bent. Er zijn 3 verschillende 'shifts'voor de receptionisten;

- The early: van 8:00 - 16:00
- The mid: van 10:30 - 19:30
- The late: 15:00 - 23:00

Als je op de 'mid shift' begint sta je dus eigenlijk nooit alleen, volgens mij sta ik de komende weken op deze shifts, wat erg fijn is als je net begint!


Wat ik vooral fijn vind is dat het gevarieerd werk is, er komen zoveel dingen bij kijken en ook moet je rekening houden met de telefoon die vaak gaat! In het begin is het eng om die telefoon voor het eerst op te pakken, aangezien je nog helemaal niet weet wat de prijzen zijn en hoe de verschillende packages (kamer, ontbijt, diner) in elkaar zitten. Maar gelukkig vinden heel veel mensen het goed als je uitlegt dat je nieuw bent en daarom hun naam en nummer noteert zodat een collega kan terug bellen.

Woensdag t/m vrijdag heb ik me vooral bezig gehouden met;
- Het verwerken van internetreserveringen

- Het versturen van bevestigingsmails (erg leuk als je je naam daaronder ziet staan, hihi!)

- Af en toe het opnemen van de telefoon (als het echt niet anders kon, haha)

- 2 check-ins waarbij ik de gasten uitleg moest geven over de faciliteiten en ze naar hun kamer moest brengen.

- Het sorteren van arrivals & departures

Ik heb het gevoel dat ik in mijn eerste week al erg veel heb gedaan, en ik heb zin om meer te leren en alles onder de knie te krijgen.


Waar ik ook erg veel aan heb zijn mijn collega's hier. Iedereen is zo aardig en behulpzaam, zo krijg je het gevoel dat er goed op je gelet wordt. Ook laten ze erg blijken dat ze waarderen wat je doet en wat je probeert. Als je net nieuw bent dan helpt dat erg!


Op dit moment heb ik weekend, waar ik erg naar uit keek! Na 7 dagen werken, had ik wel zin om de omgeving te gaan bekijken. Er was mooi weer voorspelt, maar helaas zie ik er nog weinig van. Het voordeel en het nadeel is dat het weer hier heel snel omslaat, omdat we aan de zee zitten. Hopelijk zie ik straks nog wat zonnestraaltjes en kan ik The Cliff Walk gaan doen, waar ik naar uit kijk! The Cliff Walk is een 45 durende wandeling langs de hoogste punten van The Cliff hier. Het uitzicht schijnt heel erg mooi te zijn en ook kom je veel historische monumenten tegen. Verder zie ik wel wat het weekend brengt.


Byebye!
X

  • 03 Mei 2014 - 17:02

    Alberdina:

    Fijn Linda dat het allemaal zo positief overkomt,eerste indruk doet vaak veel.

    Groetjes moeders

  • 03 Mei 2014 - 21:05

    Marian Vos:

    Klinkt allemaal er goed. Fijn dat je daar zo goed wordt opgevangen. Geniet nog van je vrije weekend en hopelijk werkt het weer morgen mee! Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 25 April 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 2779

Voorgaande reizen:

25 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 April 2014 - 12 September 2014

Stage Ardmore, Ireland

Landen bezocht: