Reality strikes! - Reisverslag uit Ardmore, Ierland van Linda Straaten - WaarBenJij.nu Reality strikes! - Reisverslag uit Ardmore, Ierland van Linda Straaten - WaarBenJij.nu

Reality strikes!

Door: Linda van Straaten

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 April 2014 | Ierland, Ardmore

Vandaag was het dan zover; vrijdag 25 april.
Tot aan dit moment ben ik eigenlijk nooit echt zenuwachtig geweest, maar toen ik vrijdagochtend om 4:00 naast mijn bed stond, werd het toch wel even eng. Samen met mijn 30 kilo wegende koffer gingen we op pad richting Schiphol. Eenmaal aangekomen op Schiphol werd het nog meer de realiteit. Eenmaal afscheid genomen te hebben van mijn vader en moeder kwam het toch wel even aan. Daar stond ik dan, alleen op Schiphol. Gelukkig hoefde ik niet heel erg lang te wachten totdat ik kon boarden, dat was wel erg fijn. De vlucht verliep zonder problemen en zo kwam ik aan op het vliegveld van Cork (ongeveer een uurtje van Ardmore vandaan)

Ik werd opgehaald door de portier van het hotel, een hele aardige Ierse man. Wat ze altijd over de Ieren zeggen dat klopt in mijn belevenis helemaal! Aardige , warme en open mensen. Ze geven je meteen het gevoel dat je er niet alleen voor staat en ze geven de indruk dat ze je graag willen helpen. Dat is heel erg fijn als je in je eentje naar een land gaat waar je nog nooit bent geweest en eigenlijk ook niemand kent. Onderweg naar het hotel zijn we nog gestopt om wat kleine boodschapjes te doen en daarna heb ik even kennis gemaakt met de Front Office Manager. Ook zij kwam heel erg aardig over. Het 5-sterren hotel staat op een klif en kijkt zo uit over de zee, een heel mooi gezicht! We hebben afgesproken dat ik vanavond terug zou komen voor een rondleiding en een diner.

Na de ontmoeting in het hotel heeft de portier mij naar de accommodatie gebracht, die eigenlijk maar op 5 á 10 minuutjes afstand ligt van het hotel (lopend). Nu kon ik mijn nieuwe onderkomen voor de komende 5 maanden bewonderen! Op dit moment zitten er 3 andere meiden in het huis, alle 3 zijn ze Frans. Ik deel een kamer met een van deze meiden, maar zij komt later vandaag aan. Het huis ziet er goed uit. We hebben een woonkamer met een paar banken, een keuken met een mooi uitzicht op de zee, en op de bovenverdieping zitten 3 slaapkamers. De kamer waar ik zit is goed te doen, er staan 2 bedden in en het is vrij ruim opgezet. Ook zit er een badkamer aan vast, dus we hoeven deze maar met zijn 2en te delen.

(Op dit moment is het zaterdag 26 april, dus zo zal ik ook verder schrijven)
Mijn Franse kamergenoot is gisteren aangekomen, een heel aardig meisje die erg haar best doet om Engels te spreken. Het is wel fijn om met iemand een kamer te delen die door dezelfde ervaringen heen gaat, zo kunnen we elkaar toch wat helpen. De eerste dagen/weken zullen heel erg wennen zijn, maar hopelijk krijg ik steeds meer het gevoel dat het allemaal goed gaat komen!

Toen mijn kamergenoot aan kwam zijn we door de portier naar het hotel gebracht om daar te dineren. Ik dacht dat we wat zouden gaan eten in de kantine van het hotel, maar we mochten luxe dineren in het restaurant! Het restaurant heeft ook een erg mooi uitzicht op zee. We werden erg goed behandeld en zelfs de manager van het hotel kwam nog even langs om ons te begroeten, erg aardig! Na het eten zijn we terug gegaan naar ons huis. Even later kwam het Nederlandse meisje (die tegenover ons woont en ik gisteren heb ontmoet) langs om met ons naar de pub te gaan. De pub zit hier ongeveer 3 minuten vandaan. Het was heel erg fijn om een Nederlands meisje tegen te komen hier, geeft toch een vertrouwd gevoel! We hebben gezellig een drankje gedronken en zijn daarna weer richting huis gegaan, want na de eerste dag met allerlei indrukken waren we best wel moe.

De eerste nacht was redelijk, het rolgordijn hier houdt niet erg veel licht tegen dus dan wordt je vrij snel wakker als je het niet bent gewend. Ook hoor je de wind heel erg omdat je dicht bij de zee zit, maar daar valt wel aan te wennen. Het weer hier is tot nu toe nog niet echt geweldig, maar daar had ik rekening mee gehouden. Het is wel een mooi gezicht om het water op de kliffen te zien kaatsen, maar als je door de storm en de regen naar buiten moet is het wat minder. Ik mag zeker niet klagen over het uitzicht, als je even je hoofd wil leegmaken hoef je alleen maar naar buiten te lopen en dan kun je een strandwandeling of een klifwandeling maken. Ook ben ik heel erg blij met de wifi in het huisje, zo kan ik toch mooi in contact blijven met het thuisfront.

Vanmiddag heb ik mijn eerste shift in het hotel. Zoals ik heb begrepen werk ik dit weekend halve shifts om er wat in te komen en het hotel te leren kennen. Dus we zullen zien hoe dat gaat en wat ik de komende maanden kan verwachten! Hopelijk leer ik erg veel en vliegt de tijd voorbij.

Dat was het voor nu, ik laat snel weer wat van me horen.

Byebye! xx

  • 26 April 2014 - 13:38

    Marian Vos:

    Hoi Linda, we zijn blij dat je goed bent aangekomen en zo gastvrij bent ontvangen. Fijn dat je nog meer collega's hebt die in het zelfde schuitje zitten. Leuk dat je ons door deze site een beetje op de hoogte gaat houden. Vooral foto's spreken tot de verbeelding voor ons. Geniet ervan.
    Groetjes Marian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 25 April 2014
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 2790

Voorgaande reizen:

25 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 April 2014 - 12 September 2014

Stage Ardmore, Ireland

Landen bezocht: